Loading

2.1.2. Obsah předmětu - 1. STUPEŇ

1. ČÍSLO A POČETNÍ OPERACE
Očekávané výstupy – 1. období - žák:
1.1 používá přirozená čísla k modelování reálných situací, počítá předměty v daném souboru, vytváří soubory s daným počtem prvků
1.2 čte, zapisuje a porovnává přirozená čísla do 1000, užívá a zapisuje vztah rovnosti a nerovnosti
1.3 užívá lineární uspořádání: zobrazí číslo na číselné ose
1.4 provádí zpaměti jednoduché početní operace s přirozenými čísly
1.5 řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace

Očekávané výstupy – 2. období - žák:
1.6 využívá při pamětném i písemném počítání komutativnost a asociativnost sčítání a násobení
1.7 provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel
1.8 zaokrouhluje přirozená čísla, provádí odhady a kontroluje výsledky početních operací v oboru přirozených čísel
1.9 řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v celém oboru přirozených čísel


2. ZÁVISLOSTI, VZTAHY A PRÁCE S DATY
Očekávané výstupy – 1. období - žák:

2.1 orientuje se v čase, provádí jednoduché převody jednotek času
2.2 popisuje jednoduché závislosti z praktického života
2.3 doplňuje tabulky, schémata, posloupnosti čísel

Očekávané výstupy – 2. období - žák:
2.4 vyhledává, sbírá a třídí data
2.5 čte a sestavuje jednoduché tabulky a diagramy


3. GEOMETRIE V ROVINĚ A V PROSTORU
Očekávané výstupy – 1. období - žák:

3.1 rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní rovinné útvary a jednoduchá tělesa: nachází v realitě jejich reprezentaci
3.2 porovnává velikost útvaru, měří a odhaduje délku úsečky
3.3 rozezná a modeluje jednoduché souměrné útvary v rovině

Očekávané výstupy – 2. období - žák:
3.4 narýsuje a znázorní základní rovinné útvary (čtverec, obdélník, trojúhelník a kružnici): užívá jednoduché konstrukce
3.5 sčítá a odčítá graficky úsečky: určí délku lomené čáry, obvod mnohoúhelníku sečtením délek jeho stran
3.6 sestrojí rovnoběžky a kolmice
3.7 určí obsah obrazce pomocí čtvercové sítě a užívá základní jednotky obsahu
3.8 rozpozná a znázorní ve čtvercové síti jednoduché osově souměrné útvary a určí osu souměrnosti útvarů překládáním papírů


4. NESTANDARDNÍ APLIKAČNÍ ÚLOHY A PROBLÉMY
Očekávané výstupy – 2. období - žák:

4.1 řeší jednoduché praktické slovní úlohy a problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech a algoritmech školské matematiky

Žádné komentáře:

Okomentovat