Loading

2.1.5. Matematika - 2. ROČNÍK

ŠKOLNÍ VÝSTUP
Žák :
- sčítá a odčítá do 20 s přechodem přes desítku (8+6, 16-9…)
- spočítá prvky souboru do 100 (včetně)
- vytvoří konkrétní soubory ( na počítadle, penězi, ve čtvercové síti) s daným počtem prvků do 100
- porovná čísla do 100, používá symboly <>=
- zaokrouhlí dané číslo na desítky
- orientuje se na číselné ose
- sčítá a odčítá dvojciferné a jednociferné číslo v oboru do 100 s přechodem přes desítku
- užívá sčítání a odčítání při řešení praktických úloh
- řeší slovní úlohy s porovnáváním čísel do 100
- řeší slovní úlohy vedoucí ke sčítání a odčítání v oboru do 100
- řeší slovní úlohy v oboru do 100 s využitím vztahů: o x-více, o x-méně
- užívá spoje násobilek 10, 5, 2, 4, 3
- dělí v oboru násobilek 10, 5, 2, 4, 3
- řeší slovní úlohy na násobení a dělení
- řeší slovní úlohy se dvěma početními výkony (např. násobení, sčítání)
- řeší jednoduché slovní úlohy se vztahy x-krát více, x-krát méně
- rozezná časové jednotky hodina, minuta, sekunda
- kreslí křivé a rovné čáry
- odhadne a změří délku úsečky (m, dm, cm)
- orientuje se v prostoru
- rozezná krychli, kvádr, válec, kouli; pomocí stavebnice sestrojí jejich modely, uvede příklady těchto tvarů ve svém okolí


UČIVO

Číselný obor 0-100
Čísla 0-100, orientace na číselné ose, čtení a zápis čísel, počítání po jedné, po desítkách do 100
Řešení a vytváření slovních úloh na porovnávání čísel
Zaokrouhlování čísel na desítky
Součet a rozdíl čísel
Počítání s použitím závorek
Sčítání a odčítání s přechodem přes desítku v oboru do 100
Sčítání a odčítání násobků deseti
Řešení a tvoření slovních úloh na sčítání a odčítání
Počítání s penězi, seznámení s bankovkami a mincemi do stokoruny
Názorné zavedení násobení a dělení na souborech různých předmětů
Násobení jako opakované sčítání
Násobek, činitel, záměna činitelů
Násobilky 10, 5, 2, 4, 3, řady násobků daného čísla, dělení v oboru těchto násobilek
Vztahy mezi násobením a dělením
Řešení a vytváření slovních úloh na násobení a dělení v oboru násobilek
Řešení a vytváření slovních úloh s využitím vztahů x-krát více, x-krát méně

Geometrie
Práce s pravítkem
Úsečka, lomená čára, křivá čára, kreslení rovných a křivých čar
Rýsování úseček (cm)
Jednotky metr, decimetr, centimetr
Délka úsečky, měření délky úsečky
Označení bodů a úseček
Tělesa: krychle, kvádr, válec, koule

Žádné komentáře:

Okomentovat