Obsahové vymezení
Anglický jazyk je vyučovací předmět, který reprezentuje jeden ze dvou školou nabízených jazyků v rámci vzdělávacího oboru Cizí jazyk. Jeho osvojování pomáhá žákům zvýšit možnost vyššího uplatnění v osobním, studijním a především pracovním životě. Zároveň žákům umožňuje poznávat odlišnosti ve způsobu života lidí jiných zemí a jejich kultur.
Časové vymezení
Anglický jazyk je povinný předmět s hodinovou dotací 3 hodiny ve 3.ročníku, 4 hodiny ve 4. a 5.ročníku, 3 hodiny v 6.ročníku a 4 hodiny v 7.,8., a 9.ročníku.
Organizační vymezení
3. - 5.ročník – Výuka probíhá v budově školy. Pokud je to nutné, žáci jednotlivých tříd jsou rozděleni do skupin. V hodinách jsou využívány hlasové i obrazové nahrávky. Žáci využívají i učebnu informatiky, kde na počítačích pracují s anglickými výukovými programy.
6. - 9.ročník – Výuka probíhá v budově školy. Pokud je to nutné, žáci jednotlivých tříd jsou rozděleni do skupin. Od 7.ročníku je jedna vyučovací hodina vyčleněna pro předmět Konverzace v anglickém jazyce, kde je kladen důraz především na mluvený projev. V hodinách jsou využívány hlasové i obrazové nahrávky. Žáci využívají i učebnu informatiky, kde na počítačích pracují s anglickými výukovými programy.
Realizovaná průřezová témata
V rámci předmětu Anglický jazyk jsou realizovány některé tematické okruhy průřezového tématu Multikulturní výchova.
Výchovné a vzdělávací strategie
3. - 5.ročník
V hodinách Anglického jazyka jsou pro rozvíjení a utváření klíčových kompetencí (kompetence pracovní, kompetence komunikativní, kompetence k učení, kompetence k řešení problémů) využívány následující postupy:
- učitel výrazně propojuje výuku s hudební, výtvarnou a dramatickou výchovou
- učitel podporuje zájem o jazyk,proto volí slovní zásobu podle zájmu dětí daného věku
- žáci jsou vedeni k jednoduchým a přirozeným reakcím v nejběžnějších situacích každodenního života
- učitel upřednostňuje ústní projev před dovednostmi číst a písemně se vyjadřovat
- učitel klade důraz i na neverbální komunikaci a podporuje tím představivost dětí, jejich aktivitu a invenci
- učitel se soustředí na osvojení zvukové podoby jazyka, což podporuje využitím nahrávek říkanek, básniček, písniček apod.
- učitel věnuje pozornost schopnosti reagovat na pokyny k čemuž používá vhodné modelové situace, scénky a hry
6. - 9.ročník
V hodinách Anglického jazyka jsou pro rozvíjení a utváření klíčových kompetencí (kompetence pracovní, kompetence komunikativní, kompetence k učení, kompetence k řešení problémů) využívány následující postupy:
- volbou vhodných témat učitel rozvíjí u žáků dovednosti porozumění mluvenému slovu, psanému textu a aktivnímu použití jazyka.
- učitel podporuje formy založené na spolupráci žáků a ti si tak rozvíjejí schopnost vézt rozhovor
- učitel využívá anglické literatury a tiskovin k rozvoji komunikativních schopností žáků
- vyučující klade důraz na postupný nárůst významu čtenářských a písemních dovedností
- učitel dbá na integrované zařazování anglického jazyka v kombinaci s PC a internetem
- učitel podporuje rozvíjení komunikačních dovedností žáků navazováním kontaktů s anglicky hovořícími osobami, zejména prostřednictvím internetu
- v používaných formách a metodách práce je preferováno kooperativní vyučování
Učení cizích jazyků s umělou inteligencí je velmi pohodlné a zajímavé. Zde je příklad cvičení generovaného umělou inteligencí.
OdpovědětVymazatOflameron OBJECT
(c) by Valery Shmelev
Je vais bientôt partir 🇫🇷 étudier. C’est un rêve qui devient réalité ! Tout a commencé quand j’ai reçu une 📩 officielle de l’🎓 parisienne. J’étais tellement 😃 que j’ai crié de joie ! Immédiatement, je suis allé sur 💻 et j’ai acheté mes 🎫 d’✈️. Les 💰 étaient raisonnables, surtout avec la réduction 🎓. Ensuite, j’ai commencé à préparer mes 🧳 : 👕, 📚, 🔌, et même quelques 🖼️ de ma 👨👩👧👦. J’ai vérifié et revérifié la 📋 pour ne rien oublier. La veille du départ, j’ai réservé un 🚖 pour aller à l’✈️. J’ai choisi une compagnie ✅, car je ne voulais pas rater mon 🛫 à cause d’un ⏳. Ce matin, je me suis levé 🌅, j’ai pris un bon 🥐 et j’ai attendu le 🚖 devant ma 🏠. Mon ❤️ battait fort — c’était le début d’une nouvelle 🌍 ! Bientôt, je parlerai couramment le 🇫🇷, goûterai de délicieux 🥐 et découvrirai les rues pleines d’histoire de 🇫🇷.
K tomu jsem použil jednoduchý textový dotaz pro umělou inteligenci:
Vygenerujte text ve formátu Oflameron OBJECT ve francouzštině na základě následujícího scénáře: „Jedu studovat do Francie. Dostal jsem pozvání. Koupil jsem si lístky. Sbalil jsem si kufry. Zavolal jsem si taxi na letiště.“ Tento text by měl mít délku přibližně 150–180 slov. Některá klíčová slova v textu nahraďte vhodnými emoji (malými obrázky).