Loading

6.2.1. Charakteristika předmětu - CHEMIE

Obsahové vymezení
Vyučovací předmět Chemie vychází z obsahu vzdělávacího oboru Člověk a příroda vymezeného v RVP a je v 8. i 9. ročníku částečně spjat s vyučovacím předmětem Fyzika, Přírodopis, Zeměpis..

Časové vymezení
Hodinová dotace v jednotlivých ročnících odpovídá učebnímu plánu. V 8. – 9. ročníku
2 hodiny týdně.

Organizační vymezení
Vyučovací předmět Chemie se vyučuje v odborné učebně chemie. K preferovaným organizačním formám výuky patří především pokusy, pozorování- různá praktická cvičení ve škole (laboratorní práce). Obsah výuky v jednotlivých ročnících je členěn klasicky na v 8. ročníku na anorganickou chemii a v 9. ročníku na organickou chemii. Ve vyučovacím předmětu Chemie je naplňována část vzdělávacího obsahu vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví. Předmět svým charakterem velmi často přesahuje do dalších vzdělávacích oborů a do povinného vyučovacího tématu „Ochrana člověka za mimořádných situací“. Výuku některých témat je proto vhodné realizovat formou krátkodobých mezipředmětových projektu.

Realizovaná průřezová témata
V rámci předmětu Chemie je realizován tématický okruh průřezových témat Environmentální výchova.

Výchovné a vzdělávací strategie
V hodinách Chemie jsou pro rozvíjení a utváření klíčových kompetencí (k.k učení, k.k řešení problému, k.komunikativní, k.personální a sociální, k.občanské, k.pracovní) využívány následující postupy:
- učitel vede žáky k využívání různých metod pozorování přírodních dějů, procesů, vlastností a jevů.
- učitel vede žáky k vyhledávání, zpracovávání a používání potřebných informací z literatury a internetu, k rozpoznání hlediska důležitosti a objektivity
- učitel podporuje plánování a směřuje organizování činností žáků
- učitel umožňuje žákovi pozorovat a experimentovat, porovnávat výsledky a vyvozovat závěry.
- učitel vede žáky ke správnému zaznamenávání a zdokonalování experimentů
- učitel uplatňuje individuální přístup k žákovi
- učitel motivuje k učení, snaží se cíleně vytvářet takové situace, v nichž má žák radost z učení.
- učitel při hodnocení používá ve zřetelné převaze prvky pozitivní motivace.
- učitel vede žáka k trpělivosti, povzbuzuje ho.
- učitel vybírá pro žáky zajímavé texty a úlohy – tím motivuje k zapojení do předmětových soutěží a olympiád
- učitel vede žáky k poznávání různých chemikálií a k jejich používání v běžném životě

Žádné komentáře:

Okomentovat