Loading

4.2.3. Vlastivěda - 4. ROČNÍK

ŠKOLNÍ VÝSTUP
Žák :
- určí a vysvětlí polohu svého bydliště nebo pobytu vzhledem ke krajině a státu
- uvede významné podniky a hospodářské aktivity v regionu
- určí světové strany v přírodě a podle mapy
- rozliší náčrt, plán,a základní typy map, vyhledává jednotlivé údaje, vysvětlí smluvní značky
- popíše polohu ČR v Evropě
- předvede dovednost práce s mapou, ukáže na mapě polohu ČR a sousedních států
- uvede základní informace o podnebí ČR a základních podnebných pásmech
- vyhledává na mapě vodní toky, pohoří, nížiny ČR
- vyhledává hlavní města jednotlivých krajů ČR
- uvede hlavní orgány státní moci a některé její zástupce, symboly našeho státu a jejich význam
- vyhledá z dostupných informačních zdrojů typické regionální zvláštnosti přírody, osídlení, hospodářství a kultury, posoudí jejich význam z hlediska přírodního, historického,správního a vlastnického
- charakterizuje státoprávní uspořádání ČR
- se spolužáky sestaví ve třídě žákovskou samosprávu za pomoci učitele, sestaví ve skupině spolužáků základní pravidla soužití ve škole
- uvede příklady, čím se lidé liší a jak lze z těchto odlišností využít ve prospěch společnosti
- uvede základní lidská práva a práva dítěte
- uvede příklady ze svého okolí, ve kterých dochází k porušování lidských práv a demokratických principů
- vysvětlí pojem „kultura‘‘, na konkrétních příkladech ze svého okolí uvede různé podoby a projevy kultury, uvede konkrétní příklady kulturních institucí


UČIVO

Místo, kde žijemeKurzívaMístní oblast, region – zdroje, výroba, služby, poloha a povrch ČR
Grafické znázornění povrchu – mapy, plány, orientační body a linie
Světové strany
Zvláštnosti krajů a oblastí ČR
Státní zřízení a politický systém v ČR
Státní správa a samospráva
Státní symboly

Lidé kolem nás
Žákovská samospráva jako modelová situace
Základní lidská práva a práva dítěte
Práva a povinnosti žáků školy
Právní ochrana majetku
Podoby a projevy kultury, kulturní instituce

Žádné komentáře:

Okomentovat