Loading

2.1.4. Matematika - 1. ROČNÍK

ŠKOLNÍ VÝSTUP
Žák :
- zapíše čísla 0-20, rozliší číslice tiskací a psací
- doplní chybějící čísla v řadě
- podle obrázku rozhodne o vztahu více, méně
- spočítá prvky daného souboru do 20 (včetně)
- vytvoří skupinu s daným počtem prvků
- sčítá a odčítá v oboru 0-10, 10-20
- řeší slovní úlohy s porovnáváním čísel
- řeší slovní úlohy se sčítáním a odčítáním v oboru 0-20 bez přechodu desítky
- řeší slovní úlohy vedoucí ke vztahu: o x-více (méně) v oboru do 20
- porovnává přirozená čísla (<>=)
- zobrazí číslo na číselné ose
- orientuje se v prostoru, rozlišuje pojmy před, za, vpravo, vlevo, nahoře, dole
- porovnává předměty podle velikosti, používá pojmy menší, větší, stejný, nižší, vyšší
- rozeznává geometrické tvary: trojúhelník, čtverec, obdélník, kruh


UČIVO

Čísla 0-20
Orientace na číselné ose
Čtení a psaní čísel
Porovnávání čísel, vztahy větší, menší, rovno
Znaménka <>=+-
Součet čísel bez přechodu desítky
Rozdíl čísel bez přechodu desítky
Počítání předmětů v daném souboru
Vytvoření souboru s daným počtem prvků
Řešení a tvoření úloh na porovnávání čísel
Sčítání a odčítání v oboru do 20 bez přechodu přes desítku
Komutativnost sčítání
Řešení a tvoření slovních úloh na sčítání a odčítání
Řešení slovních úloh s využitím vztahů o n-více, o n-méně

Geometrie
Geometrické pojmy vpravo, vlevo, pod, nad,
před, hned před, hned za, nahoře, dole
Menší, větší, nižší, vyšší, široký, úzký
Rovinné obrazce: trojúhelník, čtverec, obdélník, kruh
Skládání obrazců z geometrických tvarů
Stavění staveb ze stavebnice

Žádné komentáře:

Okomentovat