Loading

7.1.6. Hudební výchova - 3. ROČNÍK

ŠKOLNÍ VÝSTUP
Žák :
- užívá pěvecké dovednosti
- dodržuje pravidla hlasové hygieny
- zazpívá ve skupině kánon
- při zpěvu se řídí horopisem
- aktivně se zapojí do nácviku jednoduchého dvojhlasu
- aktivně se zapojí do instrument. hry
- s doplňováním a obměňováním čtyřtaktové fráze
- rytmicky doprovází zpěv
- aktivně se zapojí nejméně do 3 pohybových her
- vyslechne 4 poslechové skladby
- odlišuje hudbu určenou k slavnostním příležitostem a hudbu populární
- napíše, čte, vyhledá a označí pomlku /celou,půlovou,čtvrťovou a osminovou/
- správně do osnovy napíše houslový klíč
- rozezná a pojmenuje noty c1 –a1


UČIVO

VokálníKurzíva činnosti:
Dýchání v pauze a mezi frázemi, pěvecké dělení slov, sjednocování hlasového rozsahu c1- c2
Změna tempa a dynamiky
Volný nástup 3.stupně v dur
Počátky jednoduchého dvojhlasu
Rozezpívání,hlasová hygiena, práce s písněmi v dur i moll

Instrumentální činnosti:
Hra doprovodu s použitím souzvuku dvou tónů
Rytmické doprovody ve 2/4 a ¾ taktu s využitím hodnot čtvrťových, osminových a půlových
Hra dvoutaktových mezer při zpěvu spolužáků

Hudebně pohybové činnosti:
Dvoudobá chůze a tanec,přísuvný krok
Pohyb podle hudby na místě,vpřed i vzad ve ¾ taktu
Pohybové vyjádření melodie,jejího
Charakteru,tampa,dynamiky a emocionálního zážitku z hudby

Poslechové činnosti:
Poslechové skladby B.Smetany a A. Dvořáka
Epizody ze života B.Smetany a A.Dvořáka
Rozliší hru na violoncello, akordeon, lesní roh, tubu, cembalo, syntetizátor, činely
Rozliší podle poslechu menuet, polonézu, rockovou hudbu

Seznámení s pojmy z hudební nauky:
Pomlky
Houslový klíč
Posuvky
Noty c1- a1
4/4 takt

Žádné komentáře:

Okomentovat