Loading

4.3.1. Charakteristika předmětu - PŘÍRODOVĚDA

Obsahové vymezení
Vyučovací předmět Přírodověda vychází ze vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět a je propojen se všemi ostatními vyučovacími předměty, zejména s českým jazykem a literaturou, výtvarnou výchovou a praktickými činnostmi

Časové vymezení
Hodinová dotace ve 4. a 5. ročníku jsou 2 hodiny týdně.

Organizační vymezení
Vzdělávací obsah vyučovacího předmětu tvoří základ pro výuku předmětů Přírodopis, Chemie, Fyzika ve vyšších ročnících. Obsah je členěn do tématických okruhů Rozmanitost přírody a Člověk a jeho zdraví.V tématickém okruhu Rozmanitost přírody poznávají žáci Zemi jako jednu z planet Sluneční soustavy a seznamují se se základními moderními vědeckými poznatky o vzniku a zkoumání vesmíru. Poznávají rozmanitosti přírody živé i neživé v různých ročních obdobích, v různých podnebných pásech. Hledají možnosti, jak ve svém věku přispějí k ochraně přírody a zlepšení životního prostředí. V tématickém okruhu Člověk a jeho zdraví žáci poznávají především sama sebe na základě poznávání člověka jako živé bytosti.Žáci poznávají, jak se člověk vyvíjí od narození do dospělosti, co je vhodné a nevhodné z hlediska denního režimu, výživy, hygieny atd. Získávají poučení o zdraví, nemocech, o zdravotní prevenci, první pomoci, o bezpečném chování v různých i kritických životních situacích. Uvědomují si odpovědnost za své zdraví, ale i za zdraví a bezpečnost ostatních lidí. Výuka probíhá převážně ve třídách, ale jsou zařazovány vycházky a exkurze.

Výchovné a vzdělávací strategie
Pro utváření klíčových kompetencí (k. k učení, k.k řešení problému, k.komunikativní, k.sociální a personální) jsou využívány následující postupy:
- učitel vede žáky k objevování a poznávání všeho, co je zajímá
- učitel vede žáky k řešení problémových situací porovnáním s veřejně dostupnými zdroji
- učitel podporuje různé formy komunikace s místními obyvateli, pamětníky a pracovníky muzeí
- učitel vede žáky k práci v týmu

Žádné komentáře:

Okomentovat