Loading

3.1.1. Charakteristika předmětu - INFORMATIKA

Obsahové vymezení
Žáci se orientují v základní terminologii, osvojují si zacházení s počítačem a jeho přídavnými zařízení a využívají výukové počítačové programy. Žáci se seznamují se základy elektronické komunikace a jejími základy.

Časové vymezení
Informatika je povinný předmět s hodinovou dotací 1 hodina týdně v 7.ročníku, 2 hodiny týdně v 8.ročníku, a 2 hodiny týdně v 9.ročníku.

Organizační vymezení předmětu
Výuka probíhá v budově školy v odborné učebně vybavené počítači. Třídy se dělí na skupiny tak, aby byla uplatňována zásady „1 počítač na jednoho žáka“. Žáci mají k dispozici tiskárnu a scanner.

Realizovaná průřezová témata
V rámci předmětu Informatika jsou realizovány některé tematické okruhy průřezových témat Mediální výchova, Multikulturní výchova, Osobnostní a sociální výchova, Enviromentální výchova, Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech.

Výchovné a vzdělávací strategie
V hodinách Informatiky jsou pro rozvíjení a utváření klíčových kompetencí ( kompetence pracovní, kompetence komunikativní, kompetence k učení, kompetence k řešení problémů) využívány následující postupy:
- učitel žákům představí hardwarové a softwarové vybavení počítače k rozšíření jejich znalostí a správnému, bezpečnému a účinnému používání
- učitel podněcuje žáky ke sledování technologického vývoje prostřednictvím odborné literatury a internetu – učitel jde příkladem
- učitel objasní výhody a úskalí při používání internetu jako komunikačního prostředku a zdroje informací
- učitel vhodným výběrem předkládá žákům témata, při kterých využijí internet k získání informací
- učitel seznamuje žáky s počítačovými programy vhodnými ke zpracování informací a stimuluje je k jejich využívání jako vhodného softwaru pro úpravu textů
- učitel vede žáky k přehlednému a estetickému zpracování informací počítačovými programy přičemž podporuje samostatnost, tvořivost a netradiční (originální) způsoby řešení
- učitel vytváří praktické problémové úlohy a situace, kterými se žáci učí řešit problémy prakticky
- při práci používání internetu jako komunikačního prostředku klademe důraz na „kulturní úroveň“ komunikace
- učitel upozorňuje žáky na nežádoucí sociálně-patologické jevy spojené s používáním počítačů a nabízí vhodné pozitivní aktivity jako protipól

Žádné komentáře:

Okomentovat