Loading

8.2.11. Tělesná výchova - 8. ROČNÍK

ŠKOLNÍ VÝSTUP
Žák :
- změří srdeční frekvenci, stanoví, jak tento údaj využít pro úpravu pohybové zátěže
- posoudí praktické jednání a rozhodování i ve vypjatých situacích (úraz, nevhodné klimatické podmínky, znečištěné ovzduší...)
- sestaví svůj pohybový režim, pravidelně se věnuje některému sportu nebo jiné pohybové aktivitě
- používá základní cviky a sestavy pro různé účely a dovede je převážně samostatně využít v denním režimu
- připraví se samostatně pro různou pohybovou činnost
- sestaví si svůj individuální ozdravný program a vytvoří denní režim v souladu se zásadami zdravého životního stylu
- pečuje o svoji tělesnou zdatnost a zdraví
- rozpozná význam atletiky jako vhodné průpravy pro jiné sporty
- provede organizaci jednotlivých soutěží, změří a zapíše výkony
- užívá a rozpozná základní startovní povely
- užívá základy techniky dalších osvojovaných atletických disciplín
- aplikuje průpravná cvičení pro jednotlivé atletické činnosti
- dokáže sestavit tabuli rekordů
- zdůvodní význam pohybových her pro navazování a upevňování mezilidských kontaktů
- snaží se o fair play jednání při hrách, má radost ze hry, ne z prohry jiného
- rozpozná, která hra je vhodná pro určitý věk, počet hráčů, prostředí
- objasní, rozpozná základní rozdíly mezi jednotlivými druhy sportovních her (kolektivní, individuální, brankové, síťové, pálkové, atd.)
- ovládá základní pravidla a uplatňuje je ve hře
- provede základní údržbu náčiní a úpravu hřišť před utkáním a po utkání
- rozpozná základní herní činnost jednotlivce a kombinace uplatňuje ve hře
- určí taktiku hry a dodržuje ji za pomoci spoluhráčů a učitele
- rozliší několik her z každé skupiny, aplikuje herní dovednosti a samostatně posuzuje hru
- používá aktivně osvojované pojmy
- ovládá bezpečně záchranu a dopomoc při osvojovaných cvicích
- provede kotoul vzad, stoj na rukou, přemet stranou, přemet, roznožku přes nářadí, skrčku
- ukáže využité gymnastické prvky a užívá je při přípravě krátké sestavy
- rozezná svalová oslabení a dovede je převážně samostatně korigovat
- zařadí lyžování jako vhodnou pohybovou i společenskou činnost
- provede ošetření lyží
- předvede první pomoc
- ukáže jednoduché prvky při jízdě


UČIVO

Člověk a sport
Význam biorytmů pro zdraví a pohybovou aktivitu
Pojmy osvojovaných činností
Základní pojmy spojené s jednotlivými druhy cvičení
Základní význam jednotlivých druhů cvičení a jejich použití v denním režimu
Zdravý životní styl, odmítání škodlivin

Atletika
Pojmy olympijské disciplíny
Základní pravidla atletických soutěží
Základy techniky atletických disciplín
Průpravná cvičení pro jednotlivé atletické činnosti: běh (rychlý, vytrvalostní), skok daleký, hod míčkem, vrh koulí
Základy evidence výkonů

Sportovní hry
Základní principy pro řízení a rozhodování pohybových her
Úkoly vyplývající z herních funkcí a rolí ve hře
Radost ze hry, prožitek, spolupráce
Význam sportovních her pro rozvoj herních dovedností
Herní role a funkce (brankář, kapitán apod.)
Základní pravidla sportovních her
Specifikace bezpečnosti a hygieny při sportovních hrách
Příprava a organizace utkání
Úprava různých povrchů hřišť
Sportovní hry: fotbal, basketbal, volejbal

Gymnastika
Pojmy, odvozené cvičební polohy a postoje
Záchrana a dopomoc
Akrobacie – přeskoky, kotoul, přemet stranou
Zapojení do řízení a hodnocení kvality
Technika a estetika pohybu
Rychlostně silová cvičení (člunkový běh, šplh na tyči)
Cvičení se švihadlem
Protahovací a napínací cvičení (strečink)

Lyžování (dle možností školy)
Osvojení sportu na horách
Ošetření lyží a bot
Jednoduché prvky při jízdě – pluh, základní (kročný) oblouk, oblouk z přívratem vyšší lyží

Žádné komentáře:

Okomentovat