Loading

7.1.4. Hudební výchova - 1. ROČNÍK

ŠKOLNÍ VÝSTUP
Žák:
- osvojí si nejméně 10 písní
- užívá pěvecké dovednosti
- aktivně se zapojí při hře nejjednodušších doprovodů na nástroje Orffova instrumentáře
- aktivně se zapojí do 2 hudebně pohybových her
- pohybem vyjádří hudební kontrasty
- vyslechne 4 poslechové skladby
- sluchově rozliší hudební kontrasty

UČIVO

Vokální dovednosti:
Osvojení nových písní
Zásady hlasové hygieny
Správné tvoření tónu
Správná výslovnost
Sjednocování hlasového rozsahu c1 - a1

Instrumentální činnosti:
Hra na rytmické nástroje ve 2/4 a ¾ taktu
Hra na melodické nástroje /prodleva, ostinato, dudácká kvinta/

Hudebně pohybové činnosti:
Prvky hry na tělo
Pohyb podle hudby na místě,vpřed,vzad,ve 2/4 a ¾ taktu
Pochod, pochod se zpěvem
Pohybové reakce na hudbu
Vyjádření emocionálního zážitku z hudby
Poslechové činnosti
Poslech hudebních skladeb různých žánrů
Fanfáry, ukolébavka, hymna ČR
Rozlišování tónů, zvuků, zpěvních hlasů vokální a nástrojové hudby
Rozpoznání nejznámějších hudebních
Nástrojů

1 komentář:

  1. Osobně mi tam chybí trochu vhled do hudebních nástrojů. Samozřejmě je fajn umět vytleskat rytmus, znát hudební historii a zazpívat hymnu, ale třeba podle mě by žák měl vědět i to, jak vybrat banjo nebo třeba kytaru. Prostě tyhle základní nástroje by mohl znát trochu více dopodrobna. ;-)

    OdpovědětVymazat