tag:blogger.com,1999:blog-61697304409072492212024-03-13T21:11:21.071+01:00ZÁKLADNÍ ŠKOLA - učební osnovymhttp://www.blogger.com/profile/17294612473326347856noreply@blogger.comBlogger148125tag:blogger.com,1999:blog-6169730440907249221.post-51005296041238665412011-03-21T13:54:00.000+01:002011-03-20T20:11:20.040+01:00VZDĚLÁVACÍ OBLASTI1. Jazyk a jazyková komunikace1.1. Český jazyk1.2. Anglický jazyk2. Matematika a její aplikace2.1. Matematika3. Informační a komunikační technologie3.1. Informatika4. Člověk a jeho svět4.1. Prvouka4.2. Vlastivěda4.3. Přírodověda5. Člověk a společnost5.1. Dějepis5.2. Občanská a rodinná výchova6. Člověk a příroda6.1. Fyzika6.2. Chemie6.3. Přírodopis6.4. Zeměpis7. Umění a kultura7.1. Hudební Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6169730440907249221.post-22994052756568534532011-03-20T20:03:00.000+01:002011-03-20T20:10:45.414+01:001.1. ČESKÝ JAZYK1.1.1. Charakteristika předmětu - ČESKÝ JAZYK1.1.2. Obsah předmětu - 1. STUPEŇ1.1.3. Obsah předmětu - 2. STUPEŇ1.1.4. Český jazyk - 1. ROČNÍK1.1.5. Český jazyk - 2. ROČNÍK1.1.6. Český jazyk - 3. ROČNÍK1.1.7. Český jazyk - 4. ROČNÍK1.1.8. Český jazyk - 5. ROČNÍK1.1.9. Český jazyk - 6. ROČNÍK1.1.10. Český jazyk - 7. ROČNÍK1.1.11. Český jazyk - 8. ROČNÍK1.1.12. Český jazyk - 9. ROČNÍKUnknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6169730440907249221.post-24752238277899840572011-03-20T20:02:00.000+01:002011-03-20T20:05:13.521+01:001.1.1. Charakteristika předmětu - ČESKÝ JAZYKObsahové vymezeníVyučovací předmět Český jazyk a literatura vychází ze vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura vymezeného v RVP ZV .Časové vymezeníHodinová dotace v jednotlivých ročnících odpovídá učebnímu plánu.V 1. – 2.ročníku 10 hodin, ve 3.ročníku 9 hodin, ve 4. – 5.ročníku 7 hodin,v 6.ročníku 5 hodin a v 7. – 9.ročníku 4 hodiny týdně. V 9.ročníku je zařazen Seminář českého jazyka v Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6169730440907249221.post-84187428039240226562011-03-20T19:59:00.000+01:002011-03-20T20:05:52.175+01:001.1.2. Obsah předmětu - 1. STUPEŇ1. KOMUNIKAČNÍ A SLOHOVÁ VÝCHOVAOčekávané výstupy – 1. období - žák:1.1 plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti1.2 porozumí písemným nebo mluveným pokynům přiměřené složitosti1.3 respektuje základní komunikační pravidla v rozhovoru1.4 pečlivě vyslovuje, opravuje svou nesprávnou nebo nedbalou výslovnost1.5 v krátkých mluvených projevech správně dýchá a volí vhodné tempo1.6Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6169730440907249221.post-84217662685327686722011-03-20T19:57:00.000+01:002011-03-20T20:06:22.607+01:001.1.3. Obsah předmětu - 2. STUPEŇ4. KOMUNIKAČNÍ A SLOHOVÁ VÝCHOVA Očekávané výstupy - žák:4.1 odlišuje ve čteném nebo slyšeném textu fakta od názorů a hodnocení, ověřuje fakta pomocí otázek nebo porovnáváním s dostupnými informačními zdroji4.2 rozlišuje subjektivní a objektivní sdělení a komunikační záměr partnera v hovoru4.3 rozpoznává manipulativní komunikaci v masmédiích a zaujímá k ní kritický postoj4.4 dorozumívá se Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6169730440907249221.post-59479689740496505402011-03-20T19:53:00.000+01:002011-03-20T20:06:54.546+01:001.1.4. Český jazyk - 1. ROČNÍKŠKOLNÍ VÝSTUPŽák :- skládá a rozkládá slova podle sluchu- pozná jednotlivá písmena ve vztahu k jim odpovídajícím hláskám, rozlišuje písmo tiskací a psací - skládá a čte všechny druhy slabik- skládá a čte všechny druhy slov- pečlivě vyslovuje a opravuje výslovnost- respektuje základní komunikační pravidla v rozhovoru- plynule čte slova ve větách, rozlišuje je sluchem i zrakem- správně řadí slova Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6169730440907249221.post-41430939319220658302011-03-20T19:50:00.000+01:002011-03-20T20:07:07.471+01:001.1.5. Český jazyk - 2. ROČNÍKŠKOLNÍ VÝSTUPŽák :- rozlišuje věty oznamovací, tázací, rozkazovací a přací- řadí věty podle děje- určí nadřazenost a podřazenost slov- řadí slova ve větě tak, aby věta dávala smysl- rozlišuje hlásky, výslovnost krátkých a dlouhých samohlásek- uvědoměle používá psaní i,í-y,ý po měkkých a tvrdých souhláskách- vyjmenuje řadu písmen jdoucích po sobě v abecedě, řadí slova podle abecedy- zdůvodňuje a Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6169730440907249221.post-63033087164924415962011-03-20T19:46:00.000+01:002011-03-20T20:07:36.084+01:001.1.6. Český jazyk - 3. ROČNÍKŠKOLNÍ VÝSTUPŽák :- rozliší věty a souvětí- spojuje věty, doplňuje souvětí- třídí slova podle významu, vyhledává slova souznačná, protikladná- rozlišuje slabiky, hlásky, určuje počet slabik- vyslovuje slova se správným přízvukem- vyjmenuje vyjmenovaná slova, používá jejich znalost v praktických cvičeních- určí ve větě podstatná jména, přídavná jména, zájmena, číslovky, slovesa, předložky- Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6169730440907249221.post-88273017056206766822011-03-19T15:13:00.000+01:002011-03-20T20:07:48.782+01:001.1.7. Český jazyk - 4. ROČNÍKŠKOLNÍ VÝSTUPŽák :- užívá různé podoby slova, rozlišuje slova podle významu, rozpozná slova spisovná a nespisovná, poznává slova citově zabarvená - slova hanlivá a mazlivá, zdrobněliny- rozlišuje část předponovou, příponovou, kořen- rozpozná rozdíl mezi předložkou a příponou, pravopis jejich psaní- uvědoměle používá i-y po obojetných souhláskách uvnitř slov u vyjmenovaných slov a příbuzných- Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6169730440907249221.post-81074022364647926152011-03-19T15:07:00.000+01:002011-03-20T20:08:02.094+01:001.1.8. Český jazyk - 5. ROČNÍKŠKOLNÍ VÝSTUPŽák :- používá český jazyk jako nástroj k dorozumívání- určuje kořen, předponu a příponu, vyznačuje slovotvorné základy, dodržuje pravopis- užívásprávné koncovky- doplňuje předpony a přípony podle smyslu- používá odůvodnění pravopisu s přihlédnutím ke tvoření slov, osvojuje si spisovnou výslovnost a pravopis souhláskových skupin- rozlišuje základní význam předpon- používá předložky vUnknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6169730440907249221.post-28509310022286014622011-03-19T15:00:00.000+01:002011-03-20T20:08:20.625+01:001.1.9. Český jazyk - 6. ROČNÍKŠKOLNÍ VÝSTUPŽák :- rozliší základní slohové útvary- sestaví osnovu, dodrží časovou posloupnost- užívá vhodných jazykových prostředků- vyjadřuje se souvisle a výstižně v mluveném projevu- vyhledá hlavní myšlenky textu- podá informaci stručně a zřetelně- vybírá vhodná slova při nácviku popisu- stylizuje dopis, používá kultivovaný písemný projev- používá jazykové příručky- rozpozná zvukovou a Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6169730440907249221.post-70801584835941326332011-03-19T14:58:00.000+01:002011-03-20T20:08:35.508+01:001.1.10. Český jazyk - 7. ROČNÍKŠKOLNÍ VÝSTUPŽák :- využívá různých forem slohu v praxi- dovede svým vypravování spolužáky zaujmout- při písemném i mluveném projevu používá vhodná slova- aplikuje pravidla psaní popisu- vyjadřuje se kultivovaně, výstižně, volí vhodné jazykové prostředky pro danou modelovou situaci- používá pravidla pro psaní pozvánky a oznámení v praxi- rozezná v textu neohebné slovní druhy a určí je- naváže na Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6169730440907249221.post-35014718958044354092011-03-19T14:34:00.000+01:002011-03-20T20:08:50.462+01:001.1.11. Český jazyk - 8. ROČNÍKŠKOLNÍ VÝSTUPŽák :- v modelových situacích objedná časopis, napíše inzerát, odpoví na inzerát, napíše stížnost a žádost- vypracuje charakteristiku, využije získaných znalostí- samostatně připraví a s oprou o text i přednese- vyhledá líčení a použije je jako vzor pro vlastní tvorbu- vypracuje výklad(výtah) s pomocí osnovy, použije vhodně odborné názvosloví- formuluje své názory, komunikuje, volí Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6169730440907249221.post-41579180870914015022011-03-19T14:28:00.000+01:002011-03-20T20:09:03.229+01:001.1.12. Český jazyk - 9. ROČNÍKŠKOLNÍ VÝSTUPŽák :- užívá získaných znalostí- píše různé druhy slohových útvarů, příběhy na zadané téma- formuluje své názory a myšlenky, využívá získaných znalostí- rozliší základní útvary jednotlivých slohových stylů- orientuje se v tisku, formuluje svůj vlastní názor- na základě získaných znalostí píše jednotlivé slohové útvary na zadané či volné téma- komunikuje kultivovaně a výstižně, Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6169730440907249221.post-68320830870462774432011-03-19T14:07:00.001+01:002011-03-19T14:14:56.736+01:001.2. ANGLICKÝ JAZYK1.2.1. Charakteristika předmětu - ANGLICKÝ JAZYK1.2.2. Obsah předmětu - 1. STUPEŇ1.2.3. Obsah předmětu - 2. STUPEŇ1.2.4. Anglický jazyk - 3. ROČNÍK1.2.5. Anglický jazyk - 4. ROČNÍK1.2.6. Anglický jakyk - 5. ROČNÍK1.2.7. Anglický jazyk - 6. ROČNÍK1.2.8. Anglický jazyk - 7. ROČNÍK1.2.9. Anglický jazyk - 8. ROČNÍK1.2.10. Anglický jazyk - 9. ROČNÍKUnknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6169730440907249221.post-42365383079910228712011-03-19T14:05:00.000+01:002011-03-19T14:08:21.712+01:001.2.1. Charakteristika předmětu - ANGLICKÝ JAZYKObsahové vymezeníAnglický jazyk je vyučovací předmět, který reprezentuje jeden ze dvou školou nabízených jazyků v rámci vzdělávacího oboru Cizí jazyk. Jeho osvojování pomáhá žákům zvýšit možnost vyššího uplatnění v osobním, studijním a především pracovním životě. Zároveň žákům umožňuje poznávat odlišnosti ve způsobu života lidí jiných zemí a jejich kultur.Časové vymezeníAnglický jazyk je povinný Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6169730440907249221.post-8303027982006476212011-03-19T14:03:00.000+01:002011-03-19T14:08:48.597+01:001.2.2. Obsah předmětu - 1. STUPEŇ1. RECEPTIVNÍ, PRODUKTIVNÍ A INTERAKTIVNÍ ŘEČOVÉ DOVEDNOSTIOčekávané výstupy – 1. období - žák:1.1 vyslovuje a čte foneticky správně v přiměřeném rozsahu slovní zásoby1.2 rozumí jednoduchým pokynům a větám, adekvátně na ně reaguje1.3 rozlišuje grafickou a mluvenou podobu slova1.4 pochopí obsah a smysl jednoduché, pomalé a pečlivě vyslovované konverzace dvou osob s dostatkem času pro porozumění1.5Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6169730440907249221.post-46352380368087302052011-03-19T14:01:00.000+01:002011-03-19T14:08:55.773+01:001.2.3. Obsah předmětu - 2. STUPEŇ5. RECEPTIVNÍ ŘEČOVÉ DOVEDNOSTIOčekávané výstupy - žák:5.1 čte nahlas plynule a foneticky správně texty přiměřeného rozsahu5.2 rozumí obsahu jednoduchých textů v učebnicích a obsahu autentických materiálů s využitím vizuální opory, v textech vyhledá známé výrazy, fráze a odpovědi na otázky5.3 rozumí jednoduché a zřetelně vyslovované promluvě a konverzaci5.4 odvodí pravděpodobný význam nových slovUnknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6169730440907249221.post-64844351824252805132011-03-19T13:58:00.000+01:002011-03-19T14:09:02.684+01:001.2.4. Anglický jazyk - 3. ROČNÍKŠKOLNÍ VÝSTUPŽák :- pozdraví, představí se, plní úkoly zadané anglicky, odpoví na otázky, počítá do 12, označí základní barvy- zeptá se na předměty kolem sebe, odpovídá, žádá a odpovídá na žádost- ptá se na barvy a odpovídá- ptá se na věk a odpovídá- určí a pojmenuje domácí zvířátka, odhadne a zeptá se na správnost, určuje zvířata podle velikosti a barvy- vyjádří pocity a nálady, mluví i o Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6169730440907249221.post-81464766206468194082011-03-19T13:54:00.001+01:002011-03-19T14:09:10.690+01:001.2.5. Anglický jazyk - 4. ROČNÍKŠKOLNÍ VÝSTUPŽák :Mluvení - ústní interakce- představí se a zeptá, kdo je kdoPoslech- rozpozná, odkud lidé pocházejíMluvení – samostatný ústní projev- počítá v rozsahu 1–100Mluvení - ústní interakce- sdělí své telefonní číslo a umí se zeptatna telefonní čísla druhýchPoslech- rozliší číslovkyMluvení - ústní interakce- klade otázky o druhu a vzhledu věcí a odpovídat na ně- umí říct, která je jeho Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6169730440907249221.post-5362162082509332262011-03-19T13:50:00.000+01:002011-03-19T14:09:51.559+01:001.2.6. Anglický jakyk - 5. ROČNÍKŠKOLNÍ VÝSTUPŽák :Mluvení – samostatný ústní projev- hovoří o svých školních předmětechPsaní- napíše svůj rozvrh.Poslech- rozumí poslechu ohledně rozvrhuPsaní- vypracuje projekt o svém životěPoslech- porozumí textu písněMluvení – samostatný ústní projev- podá časové informacePsaní- píše texty o tom, kdy se co odehráváPoslech- rozumí poslechu s časovými údajiMluvení - ústní interakce- ptá se na Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6169730440907249221.post-83511163720892543002011-03-19T13:48:00.000+01:002011-03-19T14:09:58.487+01:001.2.7. Anglický jazyk - 6. ROČNÍKŠKOLNÍ VÝSTUPŽák :- představí se a řekne odkud pochází- popíše a porovná osoby a věci- zjistí odpovědi týkající se jednoduchého textu- hovoří o zvycích, obvyklých činnostech a o tom, co právě dělá- seřadí obrázky dle textu- hovoří o tom, kolik co stojí- sestaví jednoduchý rozhovor na dané téma, který předvede- používá aktivně naučenou slovní zásobu- vypracuje projekt o různých osobách- popíše Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6169730440907249221.post-71972443775005428702011-03-19T13:45:00.000+01:002011-03-19T14:10:06.162+01:001.2.8. Anglický jazyk - 7. ROČNÍKŠKOLNÍ VÝSTUPŽák :- zeptá se ostatních, co v poslední době dělali- napíše dopis, v němž omlouvá svou nepřítomnost- rozpozná, kdo má jakou nemoc- napíše, co o kom ví- klade otázky ohledně včerejšího rozhovoru o nemocích- popíše nehodu- porozumí textu v komiksu- pochopí věcný text- pracuje na projektu o životě v minulosti- porozumí textu písně, píseň se naučí zpaměti- rozumí jídelnímu lístku; řekneUnknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6169730440907249221.post-89269192224357910092011-03-19T13:42:00.000+01:002011-03-19T14:10:13.000+01:001.2.9. Anglický jazyk - 8. ROČNÍKŠKOLNÍ VÝSTUPŽák :- orientuje se v textu, zjistí důležité informace a odpoví na otázky související s textem, text jednoduše převypráví- užívá aktivně slovní zásobu týkající se daných lekcí.- rozumí informacím v rozhovoru- sjedná schůzku- vypracuje projekt týkající se zábavy- porozumí básni, naučí se ji zpaměti a přednese ji- porovná život v současnosti s životem v minulosti - hovoří o životě v Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6169730440907249221.post-86534395566481316372011-03-19T13:39:00.000+01:002011-03-19T14:10:27.390+01:001.2.10. Anglický jazyk - 9. ROČNÍKŠKOLNÍ VÝSTUPŽák :- orientuje se v textu, zjistí důležité informace a odpoví na otázky související s textem, text jednoduše převypráví- užívá aktivně slovní zásobu týkající se daných lekcí.- rozumí informacím v rozhovoru- vede běžnou každodenní konverzaci; dokáže si vyjednat budoucí záležitosti- podá informace o směru a také takové informace získá; rozumí, kde se co nachází- užívá zájmena a Unknownnoreply@blogger.com1